Veelgestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur gerust een mail naar: info@wijnclubcuvee.nl

Wat betekent “selectie van Platenburg”?

De wijnen van Wijnclub Cuvée worden verzorgd door Wijnkoperij Platenburg in Rotterdam. Het bedrijf vierde in 2019 haar 125-jarig bestaan en is in datzelfde jaar koninklijk onderscheiden als Hofleverancier. Julien Platenburg is de vierde generatie aan het roer van deze prachtige winkel waar meer dan 1000 verschillende wijnen te vinden zijn. Hij is tevens mede-eigenaar van de inkooporganisatie Les Genereux. Samen met zo’n veertig andere wijnwinkels importeert hij zelf alle wijnen rechtstreeks van de wijnboer zonder tussenhandel. Voordat tot inkoop wordt overgegaan, worden de wijnen minstens drie keer geproefd door een team van wijnprofessionals om er zeker van te zijn dat het top is!

Wat houdt het in om lid te zijn van Wijnclub Cuvée?

Behalve dat je lid bent van de leukste club van Rotterdam en omstreken, zijn er heel wat voordelen op te noemen. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je elke maand voorzien wordt van fijne wijnen – bezorgd bij je thuis of opgehaald in de winkel tijdens de Pick-up Party!

Bij elke wijn ontvang je een uitgebreide omschrijving over het gebied, de producent en de wijn. Tevens wordt er elke maand bij een wijn heerlijk gekookt door één van onze bevriende foodbloggers of Rotterdamse chefs. Dit recept wordt voor je uitgewerkt, zodat je ook thuis aan de slag kunt om te genieten van top wijnspijs combinaties. 

Als klap op de vuurpijl ga je ook oldskool zegeltjes sparen. Wat? Yep! Elke maand krijg je een aantal zegeltjes bij je bestelling. Deze zegeltjes vertegenwoordigen een bedrag dat je te allen tijde kunt gebruiken voor de aanschaf van bijvoorbeeld Riedel glaswerk, wijn landkaarten van Le Club des Vins (www.leclubdesvins.nl) of het volgen van wijn masterclasses. Heb je al veel te veel spullen én een groot hart, dan mag je ook je zegels gebruiken om ons goede doel te steunen. Bij elke 10 euro aan tegoed, maken wij 11 euro over aan De Voedselbank in Rotterdam.

Mag ik iemand meenemen naar de pick-up party?

De wijnabonnementen van Wijnclub Cuvée staan geregistreerd op één naam. Je mag altijd 1 introducé meenemen naar de pick-up party. Wordt diegene gelijk lid van de club? Dan krijg jij mooi dubbele zegels mee!

Hoe werkt het spaarsysteem? 

Elke maand krijg je bij je wijnen een aantal zegeltjes cadeau. Ben je Cru lid, dan ontvang je 3 zegels. Ben je Premier Cru lid, dan ontvang je 6 zegels en de Grand Cru leden ontvangen zelfs 12 zegels. Elk zegel vertegenwoordigt een bedrag van 0,50 euro. Je kunt dit tegoed op elk gewenst moment inleveren bij Wijnkoperij Platenburg voor bijvoorbeeld glaswerk, openers en wijn landkaarten. Je kunt ook sparen voor korting op deelname aan masterclasses en andere gave wijnevenementen.

In de winkel spaar je als clublid gewoon door! Bij elke 10 euro krijg je een zegel. Dat betekent dus altijd even vermelden dat je clublid bent, want sparen voor alles wat met wijn te maken heeft. Wie wil dat nu niet!

Uit welke lidmaatschappen kan ik kiezen?

We hebben drie verschillende lidmaatschappen binnen Wijnclub Cuvee, namelijk de Cru Club (3 flessen), de Premier Cru Club (4 flessen) en de Grand Cru Club (5 flessen). De inhoud van het pakket is altijd een verrassing. Rood, wit, rosé, het kan allemaal!

Weet ik van tevoren wat ik krijg?

Nee, je weet niet van tevoren wat je krijgt. Spannend dus! Wij beloven je elke maand een set prachtige wijnen die met zorg door ons worden uitgekozen. Als je eenmaal hebt kennisgemaakt met de kwaliteit, kijk je elke maand uit naar de wijnen!

Hoe werkt het met betalen?

De betaling van het lidmaatschap gaat de eerste keer via iDeal. Je betaalt dan 0,01 euro om je account op te starten. Daarna verloopt de betaling via automatische incasso op de 25e van de maand voor de maand die komen gaat. Je kunt altijd je betaalgegevens aanpassen in je eigen account.

Hoe werkt een proef levering?

Wij snappen best dat je eerst een maandje wil proefdraaien voordat je lid wordt van Wijnclub Cuvée. Daarom kun je elk lidmaatschap starten, pauzeren en stoppen wanneer je zelf wilt.

Hoe lang zit ik aan het lidmaatschap vast?

Elk lidmaatschap kun je pauzeren en stoppen wanneer je zelf wilt in je eigen account. Hier kun je bijvoorbeeld ook de je afleveradres, betaalgegevens en Clubtype aanpassen. Je kunt ook altijd een e-mail sturen naar info@wijnclubcuvee.nl. Dan wijzigen wij het voor je! 

Kan ik mijn lidmaatschap zonder opgaaf van redenen pauzeren?

In het uitzonderlijke geval dat je genoeg wijn in huis hebt (ons gebeurt dat namelijk nooit ☺) kun je te allen tijde je lidmaatschap pauzeren. Hou er rekening mee dat je dit kunt doen tot en met de 20e van de maand voor de maand die komen gaat. 

Hoe eenvoudig is het om het lidmaatschap te stoppen?

Je kunt op elk gewenst moment je lidmaatschap beëindigen. Houd er wel rekening mee dat we altijd op de 25e van de maand incasseren. Als het je om wat voor reden dan ook niet lukt om op te zeggen via je account, mail ons dan direct op info@wijnclubcuvee.nl. Dan doe wij het voor jou. 

Hoe kan ik van Clubtype wijzigen?

Via je eigen inlog kun je op elk moment van Clubtype wijzigen. Heb je even wat meer wijn nodig? Dan word je Grand Cru lid. Er loert maar één gevaar… je wilt waarschijnlijk niet meer terug! En je weet het, lukt het niet via je eigen account, mail ons dan gerust.

Wat betekent de Pick-up Party precies?

Elke eerste vrijdag van de maand organiseren we de Pick-up Party voor alle clubleden. Tussen 18.00 en 20.00 uur ben je van harte welkom om je clubwijnen op te halen. Je kunt de wijnen uit je pakket dan proeven, zodat je weet wat voor moois je mee naar huis neemt! Natuurlijk serveren we er een leuk hapje bij voor de lekkere trek.

Kunnen de wijnen worden bezorgd?

Als je niet in de gelegenheid bent om de wijnen op te halen tijdens de Pick-up Party, kun je natuurlijk ook later in die week de wijnen afhalen in de winkel. De wijn blijft 1 week op je wachten. Ben je dan nog niet geweest, dan sturen we de wijn per post naar je toe. Uiteraard kun je ook standaard instellen dat je de wijnen wilt laten bezorgen. Voor ons geen probleem, maar je mist natuurlijk wel de Pick-up Party!

De Premier Cru Club en Grand Cru Club leden kunnen hun wijn altijd gratis laten verzenden. Ben je Cru Club lid, dan rekenen we 7,50 euro verzendkosten. Uiteraard mag je ook wijn toevoegen, zodat je verzending >50 euro is. Dan sturen we het op onze kosten naar je toe!

Kan ik de wijnen terugsturen?

Bij wet is vastgelegd dat je een gekocht product altijd binnen 14 dagen mag retourneren. Houd er rekening mee dat het retour zenden van wijnen altijd voor eigen rekening komt. 

Kan ik iemand ook een abonnement cadeau geven?

Wat is er nu leuker dan het geven van een lidmaatschap van de leukste wijnclub van Rotterdam? Niets toch! Kies zelf je termijn (1, 3 of 6 maanden) en voeg een persoonlijke boodschap toe. In tegenstelling tot een lidmaatschap van jezelf, zal een cadeau lidmaatschap volledig vooruit betaald moeten worden voor de gekozen periode. Mail hiervoor je verzoek naar info@wijnclubcuvee.nl en we gaan er gelijk mee aan de slag!

Kan ik mijn wijnen ook nabestellen?

Het gebeurt wel eens dat een wijn zó lekker is dat je spijt hebt dat je ervan geen doosje hebt gekocht. Gelukkig kun je op de website van www.wijnkoperijplatenburg.nl sommige wijnen vinden die je hebt ontvangen via Wijnclub Cuvée. Het zal ook wel eens voorkomen dat je het niet treft en de wijn niet in de webshop van Wijnkoperij Platenburg kunt terugvinden. Dat komt omdat we speciaal voor onze club wijnen importeren die we voor jullie apart houden en de winkel niet halen!

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Je kunt inloggen met behulp van je gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is je e-mailadres. Ben je het wachtwoord vergeten, dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen. 

Er is een fles gebroken tijdens verzending. Wat moet ik doen?

Het kan wel eens gebeuren dat een fles sneuvelt tijdens de verzending. Zo’n zonde van die lekkere wijn! Neem in dat geval altijd een foto van de doos en mail ons de foto. Wij sturen je dan per omgaande een nieuwe fles toe, zodat je alsnog van de wijn kunt genieten. 

Mijn wijn is niet goed, en nu?

Gelukkig gebeurt het niet vaak, maar het kan wel eens gebeuren dat je een wijn opentrekt en je ruikt het al: kurk. Als dit het geval is, laat het ons zo snel mogelijk weten. We zorgen ervoor dat je een nieuwe fles krijgt als je de nieuwe maandwijnen komt ophalen. Woon je buiten Rotterdam dan sturen we de nieuwe fles naar je toe.

Je kunt ons altijd mailen met je tips, tops en vragen!